Ορισμός ομόφυλων οικογενειών:
Στις περιπτώσεις που τα μέλη μιας οικογένειας έχουν
διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό και ιδιαίτερα όταν υπάρχουν και ανήλικα
παιδιά εξαρτώμενα από τους γονείς, υπάρχει η δυσκολία καθορισμού και ονομασία
της μορφής αυτής της οικογένειας. Ο
κατάλληλος ορισμός για οικογένειες που έχουν τουλάχιστον ένα μέλος, το οποίο
είναι ομοφυλόφιλο είναι σε μεγάλο βαθμό αμφισβητήσιμος.
Πρώτος ο Brown (1989) κάνει μια προσπάθεια να ορίσει τις οικογένειες αυτές
προτείνοντας το όρο «πολυπολιτισμικές οικογένειες» (πρωτότυπη ορολογία: biculturalism), δηλαδή την
αντίφαση του να βρίσκεται κανείς ανάμεσα σε δυο πολιτισμούς. Ουσιαστικά
υποστήριξε ότι οι ομοφυλόφιλοι γονείς είναι πολυπολιτισμικοί φορείς, με όρους
της κύριας ετεροφυλοφιλικής κουλτούρας στην οποία αυτοί αλληλεπιδρούν και ως
γονείς και της ομοφυλοφιλικής κοινότητας, με την οποία, αυτοί, επίσης
σχετίζονται με συνολικούς που μοιράζονται τον ίδιο σεξουαλικό προσανατολισμό
.
Ο Leird
(1993) υποστήριξε ότι κάθε προσπάθεια καθορισμού των οικογενειών είναι
επιφορτισμένη με πολιτικές και ιδεολογικές επιπτώσεις. Σε μια πιο αυστηρή
λογική, λοιπόν, για ενός οικογένειες αυτές πρότεινε πως απαιτείται νέα ορολογία
ενός «αναμεμειγμένες ομοφυλοφιλικές/ετεροφυλοφιλικές οικογένειες» (πρωτότυπη
ορολογία: mixed gay/ straight families) ή «οικογένειες
διπλού σεξουαλικού προσανατολισμού» (πρωτότυπη ορολογία: dual orientation families). Ενός προσθέτει πως μια ομοφυλοφιλική σχέση με
την παρουσία ή όχι παιδιών θα έπρεπε να αναγνωρίζετε ως «ομοφυλόφιλη
οικογένεια».
Ο Petterson
(1994) πρότεινε τον ορισμό « λεσβιακές και γκέι οικογένειες» για να
προσδιορίσει ενός οικογένειες με ένα τουλάχιστον ομοφυλόφιλο μέλος. Οι Demo και Allen (1994) προτείνουν ότι οι ομόφυλες οικογένειες θα έπρεπε να προσδιορίζονται από την παρουσία δύο ή
περισσότερων ανθρώπων που μοιράζονται τον ίδιο σεξουαλικό προσανατολισμό ή από
την παρουσία τουλάχιστον ενός ομοφυλόφιλου άντρα ή γυναίκας που ανατρέφει ένα
παιδί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου